شهدا راه را به ما نشان داده‌اند/ لزوم ایستادگی مقابل دشمن

شهدا راه را به ما نشان داده‌اند/ لزوم ایستادگی مقابل دشمن

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رضا مازندرانی صبح شنبه در یادواره شهدای محله نوروزآباد گناوه با بیان خاطراتی از دوران حضور امام (ره) در پاریس گفت: انقلاب اسلامی ایران که تا امروز به اینجا رسیده به پشتیبانی ذات اقدس الهی بوده و هر کس تصور می‌کند که انقلاب اسلامی به راحتی به اینجا رسیده کاملاً در اشتباه است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به نامه شهید بهشتی به امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۹ پیرامون دو بینش مختلف در کشور گفت: آیت الله شهید بهشتی در این نامه که ۴۰ سال پیش به امام (ره) نوشتند بیان کردند که دو بینش و دیدگاه در کشور داریم و نسبت به آنان رهنمود و راه حل پیدا کنید.

وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی در این نامه ادامه داد: شهید بهشتی در این نامه بیان می‌کند که بینش اول در کشور معتقد است در برابر دشمنان می‌توان ایستاد و به نیروی الهی تکیه کرد و رو به جلو نگاه می‌کرد و نصرت خداوند را می‌بیند و مثل رهبر انقلاب یا شهید سلیمانی نامه فرمانده دشمن را باز نمی‌کند و آمریکا را با همه هیمنه دشمن قابل شکست می‌داند.

وی گفت: بینش اول باعث می‌شود تا در سراسر دنیا برای سردار شهید سلیمانی مراسم و مجالس برگزار کنند این بینش معتقد به عزت در دست خدا است.

مازندرانی بیان کرد: بینش دوم اگرچه دلش همین را می‌خواهد اما چون همه مختصات لازم برای طی کردن راه دشوار را ندارد در عمل لغزان است و به دیپلماسی معتقد است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تصریح کرد: در بینش دوم اگر چه فرد مسلمان و به وحی و اسلام اعتقاد دارد اما لرزان و به اسباب مادی و علل ظاهری نگاه می‌کند و سیطره و قدرت دشمن را می‌بیند و چه بسا که در مقابل آن تسلیم و بیچاره شود.

وی اضافه کرد: در برهه کنونی اکثریت کشور به دست یک بینشی که معتقدند در مقابل دشمن مثل شروع جنگ تحمیلی می‌توان ایستاد و به سرسختی در برابر دشمنان است.

وی گفت: این دو بینش و دیدگاه از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است و اگر موفقیتی در ۴۰ سال انقلاب داریم حاصل بینش اول است و اگر عدم موفقیتی داشتیم حاصل بینش دوم است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بیان کرد: مردم شهید پرور ایران اسلامی باید بین این دو بینش انتخاب کنند که اگر انقلاب و اسلام و شادی روح شهدا را می‌خواهید باید دید شهدا چه می‌خواهند و البته انتخاب کرده‌اند.

سردار مازندرانی خاطر نشان کرد: شهدا زنده‌اند و در محافل ما حاضر و ناظر هستند و ما از محضر شهدا می‌پرسیم در مقابل هجوم بیگانگان چه باید کرد.

وی با بیان اینکه اگر شهدا اجازه به سخن گفتن داشتند چه می‌گفتند اضافه کرد: از ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ۷۳۰ هزار بار بر پیروی و تبعیت از ولایت فقیه در وصیت نامه شهدا تاکید شده است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: بنابراین هر شهید به طور متوسط سه بار راه را به ما نشان داده‌اند و بر پیروی از ولایت تاکید کرده و لذا وصیت اصلی شهدا به مردم تبعیت از ولایت فقیه است.

وی یادآور شد: همانگونه که رهبری از روح شهید سلیمانی تقدیر کردند و فرمودند: که بزرگترین بدرقه تاریخ در تشییع شهید سلیمانی با حضور ۲۵ میلیون نفر رقم خورد ما هم معتقدیم که شهدا زنده‌اند.

سردار مازندرانی افزود: شهدا در مجلس ما حاضر هستند و روح شهدا به ما و جامعه ما و انقلاب کمک خواهند کرد.

وی عنوان کرد: درود خدا بر ملت شهیدپرور ایران باد که خود را وامدار شهدا می‌داند و بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی یاد و نام شهدا را زنده نگه می‌دارند.

مداحی و اجرای سرود از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود که به همت پایگاه مقاومت بسیج عمار یاسر، حوزه مقاومت بسیج نجف اشرف و سپاه انصارالحسین (ع) گناوه برگزار شد.

اخبار مرتبط

فیلم لب خوانی شهدا که با تکنیک دیپ‌فیک ساخته شده است

چاپ ۵۰ کتاب از خاطرات ، وصیت نامه شهدا و رزمندگان

آیین تکریم از ۱۰۰ هزار رزمنده مازندران به روایت تصویر

0 نظر

ارسال نظر

capcha